onsdag 4 september 2013

Hej, det var längesen!

Nu var det länge sedan jag skrev sist. Riktigt länge sedan. Massor har hänt sedan dess - en del som förklarar min bortavaro från blogosfären, en del som inte gör det.

Därför drabbar jag er nu med en bättre uppsats.

Då ska vi se:
1. Jag har bytt jobb! I allra högsta grad en anledning till mitt inte-bloggande. Jag vågar nästan skylla 90% på det. Dels för att jag först var så stressad över hela uppsägningsgrejen. Som att göra slut med sin familj, som man dessutom har en bra relation till, typ. Ont i magen och mycket tandagnisslan vill jag lova.

Därtill kommer något väldigt positivt, nämligen massor av semester. Jag är något av en samlare, vilket de flesta av mina vänner vet och förfasas över eftersom mitt hem är överbelamrat och min kyl full av utgången mat. Tydligen samlar jag även på semester. 63 dagar hade jag att ta ut. Det var så klart inte möjligt att ta ut, men goda 35+ fick jag i varje fall, vilket leder oss in på:

2. Jag har varit ledig! Länge! Åtta veckor nästan! Och på semestern är det skönt att koppla bort det där med mobilen, internetet och verkligheten. För att inte tala om billigt. Speciellt om man som jag hade turen att få vara utomlands i fyra veckor.

Okej, recap: först festade vi traditionsenligt på midsommar hos Erik i Hällevikstrand, sen upptäckte vi Mallis en vecka med Klanen, sen chillade jag i Caños en vecka med Peter, sen blev vi grundlurade i Marocko ett par dagar, sen chillade vi ännu mer i Torre del Mar i en vecka med Helena och Miche, sen åkte alla hem och avlöstes av Cissi som jag fortsatte att chilla med i ytterligare en vecka med Maggie och Fredrik som gästspelare, sen åkte jag till landet en vecka, sen var jag i stan en vecka, sen jobbade jag i två dagar på MEC men insåg att det inte fanns någon anledning att vara där så då gick jag på semester IGEN och åkte tillbaks till landet. Phew! Jag känner mig utvilad! Vilket är bra, för sen:

3. Började jag mitt nya jobb! Yeii! Så, jag är numera kommunikatör på en väldigt bra och ädel biståndsorganisation som jobbar med något så fint som långsiktig fattigdomsbekämpning genom miljöförbättring i östra Afrika. Jag har dock inte flyttat fullt så långt, men har väl bytt stadsdel:

4. Jag jobbar numer i Hornsberg! Yeii det också. Om man, som jag, inte spenderat mycket tid i Stadshagen verkar inte området så kul baserat på promenaden från T-banan via en byggarbetsplats till kontoret. Men! Nya Hornsbergs strand, halleluja! Så människovänligt, så fint, så fullt av bra restauranger, så bra bad (även om det ryktas om att det är olagligt). Och om man, som jag, har möjlighet att cykla till jobbet är det en fröjd för själen att trampa sig de 25 minuterna längs vattnet, från Nybroviken hela vägen fram.

5. Utöver allt detta har jag bland annat: varit på två bröllop; två landethelger med tjejer och en tredje med 25 lamm som skulle mönstras; en riktig kräftskiva, och en improviserad (på tu man hand med Peter, igår) och sist men absolut inte minst firat ett år tillsammans med världens finaste Peter!

Det var väl det. Eloge till den som orkat läsa allt, verkligen!

*Jag hade, lite naivt kanske, tänkt att illustrera allt detta med bilder, men eftersom min "den är SÅÅÅ enkel"-Mac och jag fortfarande inte riktigt förstår varandra, har jag helt enkelt inte ork, tid eller lust att försöka lista ut hur man bifogar en bild från iPhoto just nu. (Man hade kunnat tro att drag'n'drop eller cmd+c/cmd+v skulle vara vinnande koncept, men icke). Så kan det gå. Ni får fantisera helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828